Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 18 juli 2009

Av Julia - 18 juli 2009 19:23

...min dag har varit både lång och intensiv och rolig.


Våra tjejer har dessvärre fått akut minnesförlust. Dom har totalt glömt bort hur man buffar upp en lucka, så husse har moterat bort den från tjusiga toan.

Fast lite förstår jag dom... ny, konstig färg, luktar inte som den gamla och den är trekantig!

Jaja... den får vara utan luckan. Men den är klart snyggare än den gamla.


Efter den goda middagen åt vi glass med varm chokladsås. Jag vet... jag ska inte äta sånt med min diabetes, men nån enstaka gång gör det väl inget.

Nu sätter vi oss framför DVDn och tittar på ett par avsnitt till av:

innan det är läggdags för mig.


/Julia

Av Julia - 18 juli 2009 17:08



...länge och väl på vad vi skulle ha till middag. Jag gjorde det lätt för mig. Det får bli kassler med ananasring, potatissallad och tomater.

För en gång skull har jag faktiskt köpt potatissalladen, jag brukar göra den själv annars utan majonäs, jag använder en god vinegrett istället. Jag har dock gjort liiite förbättringar och blandat i finskuren purjolök och en vitlöksklyfta.


/Julia

Av Julia - 18 juli 2009 14:05


 

...klösbrädan. Dom var jättebra och hjälpsamma på Granngården, en solklar reklamation. Toppen!!!

Dessutom inhandlades även denna

Den ska givetvis stå i badrummet där deras gamla toahus stog. Undrar om dom kommer att gilla den här som trekantig och har till och med lucka... dom kan uträtta behoven i total avskilldhet. (Luckan går dock att ta bort om dom inte skulle trivas med den.)

 /Julia

Av Julia - 18 juli 2009 06:47



...till en lagom sval och rätt så solig lördagsmorgon. Idag ska vi iväg till vår närmaste köpcentrum och bland annat (försöka) byta den eländiga klösbrädan och fylla på förråden lite. Det är inte mycket som fattas, men lika bra att handla det som behövs.

Jag lider av lite idétorka vad det gäller middagen, förhoppningsvis får jag lite inspiration i affären. Först lite frukost för två.


/Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards