Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Julia - 9 juli 2009 19:03


 

No, not yet   , but soon


...vanliga kvällsrunda bland mina vänners bloggar. Läser vad de har gjort under denna blöta torsdag.

Hos mig har det regnat precis hela dagen. Jag tror att det räcker nu. Allt har väl fått en rejäl rotblöta. Den stora risken för bränder i skog och mark är över. I alla fall runt norra Sthlms län.


Förhoppningsvis visar sig solen lite kommande helg. Jag längtar efter en rullande promenad med maken. Han kommer som vanligt imorrn eftermiddag.

Med sig har han nya böcker i mp3 format och några filmer. Bland dem finns "Tuppen" med Magnus Härenstam... en hysterisk rolig film och i rollistan finns även "Tjorven" som har vuxit till sig och spelar en ung kvinna.


Jag önskar alla en trevlig kväll och

 /Julia

Av Julia - 9 juli 2009 11:25



...otroligt sugen på pannkakor. Det är ju torsdagsmat.


Eftersom jag är rullstolsbunden och har bara begränsad rörelseförmåga i min västra kroppshalva, är det en stor utmaning bara tanken att göra pankisar på egen hand


Jag är dock otroligt envis. Fixade till det enkla biten... pannkakssmeten. Nu var det bara det svåraste kvar att grädda dom. Inte enkelt när mar inte orkar stå mer än några minuter i taget och har dålig funktion i en hand.


Upp till bevis!

Här är mina pannkisar! HURRA!!!


Skam den som ger sig... Jag kunde grädda dem också. Jag behöver absolut ingen mer träning idag - PUST


Dom blev jättegoda, med hemmagjord drottningsylt vi kokade för bara nån vecka sen. MUMS.


/Julia

Av Julia - 9 juli 2009 08:02




...bilden kunde lika gärna vara tagen hos mig. Regnet vräker ner och det blåser lite.

Vart tog sommaren vägen? Tog  semester???


 /Julia

Av Julia - 9 juli 2009 06:18



...jag har sovit dåligt inatt. Vaknade flera gånger av regnsmatter mot fönsterrutan. Vår regnmätare tar 30mm regn och den är full med råge sedan i söndags och mer, mycket mer väntas under dagen. Enligt ABC kommer det mellan 20 och 50 mm under torsdagen.

Visst behövs regnet och jag mår mycket bättre i svalkan, men liite sol vill jag ju se.

Dags för min första mugg thé och morgonens första medicindos. Jag återkommer med mer under dagen.


/Julia



Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards