Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 5 juli 2009

Av Julia - 5 juli 2009 20:20


 


...har det varit. Jag vaknade tidigare än vanligt t o m. Som jag tidigare nämnde ägnades mycket av dagen åt att läsa roliga bloggar.


Jag har dessutom lyssnat på bok, idag kom turen till Jan Guillou´s Vendetta.

Jag tycker mycket om hans böcker och har hela Hamilton-serien även de 4 böckerna efter En medborgare höjd över varje misstanke, den 10:de boken om Hamilton.


Det hela börjar ju egentligen med Ondskan, där huvudfiguren heter Erik.

Han återkommer som Erik Ponti, journalist på Dagens EKO i samtliga böcker och i de 4 sista även Pierre Tanguy, Eriks rumskamrat på den hemska internatskolan.

Carl Gustav Gillbert Hamilton återkommer ju i boken Madam Terror efter sin mystiska försvinnande i den tionde boken.


Enligt mig så börjar serien med just Ondskan och avslutas med Inte om det gäller din Dotter. Det blir 15 böcker sammanlagt.


R E K O M M E N D E R A S


Självklart så har vi dem alla på cd-skivor i mp3 format. Jag har dem nedladdade i datorn också. Praktiskt.


Men nu är det nog dags för min kvälls-dusch och sedan att ligga och lyssna vidare innan jag somnar.


 /Julia


Av Julia - 5 juli 2009 17:41



...har jag njutit av bloggar hela dagen. Det är mycket underhållande att läsa vissa nya bloggar som man "hittar" av en händelse.

Jag har för vana att läsa igenom första sidans smakprov ur bloggar och där finns många guldkorn, som man inte hade en aning om.

Tack vare detta har jag 2 nya bloggvänner  . En av dem hittade jag just på första sidan och adressen till den andra fick jag av min bästa vän... Det ofattbara visade sig, att dessa 2 underbara bloggare var tvillingsystrar. Tänk så liten världen är.

Jag har läst allt dessa tjejer har skrivit och njutit av deras generositet med familj och bilder. 

Jag önskar alla bloggvänner en:


 /Julia

Av Julia - 5 juli 2009 05:55


 

...vaknade tidigare än vanligt, men vi gick och la oss tidigt också. Jag somnade nästan genast.

Idag är det mysiga 18,9 grader innen... svalt och skönt. ute är det växlande molnighet, men jag har sett lite av solen  dessutom fläktar det lite. Som det ser ut nu på himlen blir det nog ingen regn, inte de närmaste timmarna i alla fall. Gårdagens åskskurar gav ca 10mm.


Jag glömde att visa

 kommande godsaker från vår trädgård. Igår åt vi upp de jordgubbar som var mogna. Att egna blir så mycket godare än de köpta Svenska. Det måste bero på att vi (läs maken) plockar dom när dom verkligen är mogna och dom behöver inte tåla långa transporter.


Nu ska jag brygga lite thé åt mig och läsa nya och gamla vänners bloggar.


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards