Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 19 juni 2009

Av Julia - 19 juni 2009 20:02


...haft en regning dag. Hos oss har det regnat av och till nästan hela dagen, det har till och med åskat ett tag mitt på dagen.


Jag fick ett recept på

mazarin rutor, eller falska mazariner,

av en vän här på bloggen (tack Madde). Jättegoda blev dom, men rena kaloribomben tror jag. Mäktiga och ganska söta.

Jag tror att jag provar nästa gång med dubbelt så mycket mandel och tar bara hälften av sockret. Vi får se om dom blir lika fina, men mindre söta då.

En sak är säkert, alla som fick smaka ville ha receptet på denna goda kaka.

Ganska enkel att göra egentligen, bortsett från att skala mandeln.


Ha en jättetrevlig midsommarnatt!


/Julia

Av Julia - 19 juni 2009 08:22



...bröllopsdag.


Idag (19 juni) för 28 år sedan stog jag brud. Vi vigdes i denna lilla vita kyrka  av kyrkoadjunkt Sven Thidevall som första brudpar för dagen kl 12:30.

Altargången   vi vandrade uppför hand i hand.

Vi tittade nyss på bilderna från vårt bröllop. Dessvärre har jag inga bilder i datorn än. Vi måste få hjälp med att överföra bilderna till cd-skivor.


Det blev  champagne till frukost dagen till ära. En tradition för oss då 19 juni infaller på midsommarafton.


Vi önskar alla dagens brudpar och dem som har bröllopsdag idag en speciellt trevlig dag!


Till er alla bloggare önskar vi en trevlig midsommar!


/Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards