Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Julia - 14 juni 2009 19:36



...erkänna att jag kunde inte riktigt hålla mig ifrån Polisen i Strömstad.

Det var ju så tråkigt när maken åkte. Ute är det bara grått och blött. Hur trist som helst. Kände inte för att lyssna på nån bok så jag petade in den fjärde filmen DVDn.


Polisen och domarmordet.

Jag kan inte tänka mig att maken kommer ha nåt emot att jag redan har sett den, bara han får se den på torsdag. Jag ser gärna om den. Den är lika bra som de andra.

Visst syns det att dom är inspelade för så länge sedan. På kläderna, bilarna och inredningen. Kul med lite nostalgi från 80-talet och framåt.

Den första spelades in redan 1982 och den sista 1996.


Nu ska jag parkera mig i soffan. Lägga upp benen och njuta.


Ha en trevlig söndagskväll och sedan:


/Julia

Av Julia - 14 juni 2009 12:50



...och hällregn igen.


Men först lite om lördagen. Regnet öste ner på morgonen.

Färdtjänsten kom en halvtimme före utsatt tid, som tur var ringde föraren så vi hann göra oss klara även om det var jäktigt.


Vi åkte till COOP för att kolla deras byggmarknad. Nästan obefintlig, skulle väl vi kalla deras avdelning för snickerier. Några brädor, ytterdörrar, fönsterlister och lite till. Inget för vårt lilla byggprojekt.


Vi kikade runt ett varv, köpte strumpor och roliga reflexer. Jag tittade på en knallröd dunväst, kunde inte bestämma mig, så den blev kvar i affären.


Därefter besökte vi vår matbutik, listan glömdes bort i brådskan men det gjorde inte så mycket. Jag brukar komma ihåg vad vi behöver när jag en gång har skrivit ner det.

Men under hemresan kom jag ihåg en sak som jag hade glömt... inget viktigt i och för sig, men lite retfullt.


Efter att ha plockat undan dagens inköp åt vi smörgåsar till lunch och tittade på film nr 2 om Polisen i Strömstad.


Polisen som vägrade ge upp.

En riktig bra mordhistoria med oväntade vändningar.


Efter filmen lagade vi middag, enkelt med grillad choriso med potatissallad, tomater och vitlöksbröd. Mums. Sedan var det dags för film nr 3.


Polisen som vägrade ta semester.

När den var slut, var vi det också. Vi kom överens om att titta på de resterande 2 filmerna nästa helg.


Men jag kunde inte glömma den röda dunvästen.  

Vi pratade hit och dit och bestämde att vi skulle åka tillbaka till affären idag på morgonen.

Sagt och gjort, jag beställde färdtjänsten via datorn till 08:30 med återresa 10:00. Den kom punktligt och det var samma förare som igår.

Dunvästen fanns kvar och blev inköpt tillsammans med de två saker jag hade glömt igår + ett par saker till.


Nu har maken åkt hem till ”stan” igen och återkommer på torsdag eftermiddag.


Då blir det till att fira både midsommar, bröllopsdag och födelsedag.


Jag återkommer långt dessförinnan med veckans händelser.



 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards