Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 12 juni 2009

Av Julia - 12 juni 2009 17:42


 


...filmfrossa andra helgen i rad.


Maken har köpt Polisen i Strömstad samtliga 5 filmerna i en box. Jag/vi har bara sett Polisen och Pyromanen (den visades i 5 delar när den gick på STV), den sista filmen i serien om Strömstadspolisen.


 


Jag tyckte redan då att det var en jättemiss att vi inte såg de andra också.

Orsaken till det var nog bland annat att Per Oscarsson inte tillhör mina favorit skådespelare, men han var lysande i rollen som Strömstadspolisens chef.


Den lite tröge Konstapel Evald Larsson spelad minst lika bra, om inte bättre av Stefan Ljungqvist blev snabbt en verklig favorit. Stor och klantig men otroligt tursam i utredningarna.


Nu kommer vi att avnjuta hela serien (17 timmar), som kommer att ta hela helgen i anspråk.

Med tanke på vädret (hällregn just nu) kan vi titta på filmerna utan dåligt samvete.


Ikväll blir det middag framför TV-n och första filmen i serien:

Polisen som vägrade svara.


Jag önskar alla bloggvänner en trevlig fredagskväll!



 /Julia

Av Julia - 12 juni 2009 12:41



...är och vilar middag. Regnet väckte henne mitt i natten och hon var trött, så jag passar på och skriva några rader.


Idag var det jätteroligt att öppna mailboxen. Min älskade guddotter har skickat nya bilder på sig och sina katter. Hon har även bifogat bilder på mamma och hennes hästar och katt.

Jättekul för det var ett bra tag sen jag hade möjlighet att träffa dom. Jag saknade dock bild på lillebror. Han är också mitt/vårt gudbarn. Jag har skrivit svar och bett henne om kort på honom också.Hoppas att hon har nån att skicka till oss.


Jag har också fått urgulliga bilder på en kattunge som leker med en grön undulat av en kompis.

Jag måste dock försöka ta reda på om jag får publicera bilderna.

Det gör jag inte innan jag har fått klartecken från upphovsrättsinnehavaren. Det verkar vara privata bilder och jag vill ha deras OK innan ni får se dem.

Förhoppningsvis dyker bilderna upp så småningom i bloggen.


Hoppas att ni har bättre väder än jag här i Sthlm. Just nu blåser det som 17 och är mulet tyvärr.


/Julia

Av Julia - 12 juni 2009 05:59



...fredag igen. Jag är väl som många andra och gillar fredagar.

Veckan är slut och helgen är strax här, mysigt.


Jag ska inte göra så mycket idag heller. Städa lite bara. D v s sopa av golvet och damma.

Naturligtvis göra dagens träning i portioner. Jag har redan gjort del 1. Några liggande övningar liggande och lite gångträning.

Nu blir det att stå vid diskbänken och laga till frukosten.


/Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards