Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Julia - 19 maj 2009 18:17

                              


...ännu en dag nästan gått.

Jag har inte gjort så mycket, chattat med en kompis, lyssnat på bok och löst korsord.


Syster Birgitta har inte hört av sig.


Henne måste jag ringa imorrn förmiddag, för säkerhets skull, bara för att påminna henne att dagarna rinner iväg och prover måste tas och gärna hinna analyseras innan min date med Dr Jesper.


Undrar om han kommer att ha handledare nu också.

Det hade han sist... aldeles ny doktor ute på vad jag tror sin första AT-tjänst i verkligheten som distriktsläkare.

Ung visserligen, men jättetrevlig.


Hoppas att även han tycker att jag mår efter omständigheterna bra. För det gör jag. Mina blodsockervärden ligger perfekt (jag tar ett prov varje morron), hoppas att jag blir av med några piller till... Det vore skönt, tycker jag, men det återstår att se.


Sjukgymnastens besök gick jättebra.

Fick nya övningar att pröva, men vi höll oss inomhus med tanke på vädret.

Det regnade     nämligen, så jag bara vägrade att gå i våt trätrappa.

Hon knotade lite men insåg att det inte var nån idé att tjata.

Jag är rätt mör efter hennes besök och ser fram emot ny träningsvärk imorrn.


Ha nu en riktig trevlig tisdagskväll!


/Julia


Av Julia - 19 maj 2009 08:04

...en gråmulen och   står som spön i backen.

Molly, grannens lilla  vallade matte iklädd en söt röd regntäcke under morgonpromenaden.

Mina busfrön hade ingen lust att vakna på riktigt, utan ligger i godan ro och    sover. Bra att jag gick upp för nu är det mycket mer plats i sängen, bara för dom.  Undrar om syster Birgitta ringer idag, om inte får jag ringa henne imorrn.

Blodprover måste tas innan jag ska till doktorn och det är hon som brukar göra det här hemma. Äh det löser sig.


Nu är det dags för lite mat. Ha det bra! Jag återkommer.


  /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards