Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Julia - 16 maj 2009 16:37

                                 

...solig, men blåsig dag. termometern visade ca 17 grader.

Ypperligt väder dock för en sittande promenad. Jag i min nya fina elstol med maken traskandes bredvid.


Nu skulle elrullstolen provas ordentligt!


Vi provade den lilla genvägen till byns "genomfartsled" (en liten grusväg där en bil får plats).

Den var som gjord för stolen passade pefekt, jag var dock liiite osäker på den avslutande backen upp. Skulle den vara för brant?

Nej då... gick galant att ta sig uppför. Väl på vägen fick en av grannarna köra bilen i min promenadtakt till parkeringen, det gick också bra.

Vägen är ju så smal så bilen kom inte ens förbi mig.


Våra vägar skildes grannen körde in på parkeringen och vi tog gångvägen för en runda till.

Avsikten var att köra till början av byn, ta bilvägen upp till genvägen och nu köra den lilla backen nerför.

Gick utmärkt det också.


För att prova elstolen lite till åkte jag längst bort i byn och provade en bit backig skogsstig utan grus.

Även här gick det jättebra.


Undrar hur det känns att köra på vanlig asfalt... det är ännu en oprövad erfarenhet, men kullerstenar går bra. För det fanns utanför hjälpis, där jag fick stolen.


Nåja, det kommer jag att få prova på fredag, då vi ska till närmaste köpcentrum för att kika runt.

Bl a ska vi se vad byggmaterial till min permaneta ramp kommer att kosta eftersom vi måste bekosta det själva.

Vilken typ av virke som rekomenderas och hur den måste behandlas för att hålla lääänge.


Lika bra att ta reda på sånt redan nu.


Jag får flirta med vår nya granne, han har dragkrok på sin bil och jag tänkte fråga om vi kan få hjälp med transporten av byggmaterialet av honom. Dom verkar jättetrevliga, så det går nog bra. Kostar inget att fråga iaf.


Kvällens kulinariska mästerverk kommer att bestå av köttbullar med gräddsås, potatismos och lingonsylt.

Jag tror att det finns lite glass i frysen till efterrätt.

                                          


Efter middagen kommer vi att ge oss ut på en kvällspromenad.

Tänk vad en elrullstol kan underlätta, underbart! Den har gjort mitt liv väsentligt lättare och roligare.


Av Julia - 16 maj 2009 06:09

...d v s den 14:de skrev jag följande:


...i flera dagar ägnat mig åt att läsa bloggar på andra bloggställen.

Jag tänkte blogga om en blogg, men tog min förnuft till fånga och bett om lov av bloggaren. Så jag spar reklamen till jag har fått tillåtelse till det.


Lovar att återkomma när/om jag får lov till det.


Och svar kom igår i form av en kommentar till åvanstående, nämligen:


Hallo Julia!

Roligt att du uppskattar berättelsen om vår dystra verklighet. Vill du göra reklam för oss så får du självklart det.... Lycka till med din fina blogg!

Husse och hans vargar!


Så här kommer lite reklam om en av de roligaste bloggen jag har läst.

Tipset till bloggen fick jag av en kompis, jag läste ett par av de sista inläggen, skrattade bitvis så tårarna rann när jag insåg att detta måste läsas från början!


Sagt och gjort... letade rätt på Husses första inlägg och började från början.


Bloggen handlar om Husse, hundförande polisman i den "stora staden" och

Arek hans duktiga polishund och deras vardag.

Våndan med att hålla den stora staden säker, att fånga "buset" och att hitta den perfekta arvtagaren efter Arek.


Husse delar generöst med sig om sitt liv som polis i "stora staden" och händelser i familjen "ZOO"s liv.

Familjen består förutom Husse och Arek även av Mattis husses sambo och deras två söner + Jamaren (katt), kanin och diverse mer eller mindre kaxiga "blivande polishund" valpar och unghundar.


Länk till denna roliga blogg finns i min länklista:


Arek - Polishund


Läs och njut av en duktig bloggare, med massor av humor. Husse har gett mig många roliga timmar och hans blogg är definitivt en som jag med glädje kommer att följa.


Mycket nöje, bloggvänner!!!


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards