Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 6 maj 2009

Snart är den här...

Av Julia - 6 maj 2009 19:32


 ...semestern

Skriven av en riktig ordkonstnär

Nicke Sjödin
  

Nu blir det semester

och då blir det fester med gäster,

och bäst är små fester på rester,
och husvagn och båtar

och dragspelslåtar
och hur ska man hinna

att finna en kvinna,
och springen och jäkten

och träffar med släkten,
och blommor ska plockas

och lockar ska lockas,
och hur ska man orka

en sväng till Mallorca

och baddräkten stramar

och kattrackarn jamar,
och sen ska man vila

och bli mer virila
och dyka till botten

och myggen och knotten
och rekreationen

och nya passionen
och galor i parken

och filtar på marken
och smöret i Småland

och resor till Åland

och tjejer och killar

och osande grillar
och stimmen och stojen

och motorhojen
och tvister med frugan

och sommarstugan
och iskalla drycker

och ränker och nycker
och skavsår och myggbett

och magknip och ryggsvett
och mjölken som sur är

och guidade turer
och badtemperaturer,
och blommande ängar

och snart utan pengar
och utedasslorten

och kontokorten

och sovsäck i tältet

och kivet och kältet
och vandra i fjällen

och smultronställen
och cykla och rida

och skinnet ska svida
och gräset ska klippas

och cupmatcher tippas
och gå på muséer

och byta bidéer
med flera idéer
och gå och spatsera

och omtapetsera
och fiska och bada

och sova i lada

och hur ska man hinna

när pulsarna brinna
att njuta av livet

och allt som är givet
av lugnet och friden

i ljuvaste tiden
med blommande klöver

som alla behöver

- jo, när väl semestern är över.


av

~Nicke Sjödin~

 
 
Larsson

Larsson

7 maj 2009 16:38

Vilken underbart rolig text!! :)

http://www.ymer.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards