Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Julia - 15 mars 2009 17:45

... nästan gått och inte äns en glimt av solen tyvärr.

Det har vart +6 grader som mest, alltid nåt att trösta sig med. Man får vara glad att det inte har snöat iaf.

Snön har dock försvunnit på taken på grannhusen.

Det börjar t o m bli lite gluggar i snön på gräsmattan igen. Snart blir det som det var för en vecka sen, innan det snöade igen. Vi får hoppas att det inte snöar igen.

Det få däremot gärna  så all snö försvinner.

Jag hoppas att jag får träffa sjukgymnasten kommande vecka iaf.
Jag saknade hennes besök. Under veckorna håller jag kontakt med Maken och vänner per dator och telefon. Ser bara enstaka bilar och människor. Man är lite ensam på vischan vid den här årstiden. Tur att jag har mina kelgrisar  Amanda och   Smulan. Det skulle vara tomt utan dom. Min man och jag har ju haft katter under alla våra snart 30 år tillsammans, så det är otänkbart att vara utan deras mysiga spinnande och mjauu's. Dom håller matte sällskap i veckorna, då husse inte har möjlighet att vara här med oss.

Annars har jag gott om djur utanför fönstret.

Massor av småfåglar, ett och annat gulligt rådjur som finns inom synhåll från gavelfönstret.

Till stor glädje för katterna hänger en jättestor talgboll precis utanför fönstret och dom sitter gärna där och tittar på alla pippisar som kommer och äter av den.  Vi har t o m en knasig hackspätt som kommer och kalasar på talgbollen år efter år.

I somras var den och visade upp sina 3 ungar. Dom var jättesöta, när dom jagade varandra runt trästammarna.

Jag hoppas att jag hinner med att ta en bild på dom om dom kommer i sommar igen.


Tankarna går ofelbart mot våren och försommaren. Redan nu har fåglarna börjat sjunga. Snart är det ju dags att hitta sin partner och bygga bon.

Sen när honorna lagt sina ägg tystnar fågelsången i några veckor. Det blir en så påtaglig skillnad mot den tidiga våren.

Oj så nostalgisk jag blev här i skymningen. Nu kom Smulan och vill ha min uppmärksamhet, så jag avslutar min blogg nu.

Jag önskar alla en trevlig söndagskväll!



  Julia










Av Julia - 15 mars 2009 06:15

... vaknat långt före tuppen. Idag höll småfåglarna koncert i gryningen. Jag satt stilla i halvdagern och njöt av deras glada drillar

Det är ett par plusgrader, hoppas dock på lite sol och flera plusgrader.

Har sett flera vårtecken i tidningarna på nätet, men hos oss verkar dom sussa gott under snön än. Tids nog så vaknar naturen även runt Sthlm.

Detta får räcka för stunden.

Théet har dragit färdigt och det är dags för en första mugg av den. Återkommer med mer senare.


  Julia






Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards