Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Julia - 11 mars 2009 19:43

...jag har varit tvungen att boka om sjukgymnastens besök.

Eftersom jag bor på vischan och snön har vräkt ner i två dagar, vågade jag inte att hon riskerar att fastna med bilen i drivorna.

Hon har ju fler patienter hon måste besöka och var mycket tacksam över att slippa åka ut till mig.

Vår lilla grusväg med mycket lite trafik ligger längst ner på listan bland bondens måsten. Jodå, ni läste rätt. Det är grannen som är bonde och sörjer för att vår lilla väg är framkomlig och han plogar med sin traktor så fort han hinner. Han plogar även parkeringen.

Jag såg honom vid tvåtiden i full fart plogande. Han är duktig på att få undan snön och eventuella snödrivor till bilar på parkeringen blir fint runt plogade.

Inga meterhöga drivor bakom bilarna heller. När han är klar är det bara att köra iväg.

Vi har aldrig behövt skyffla oss ut ur drivorna.

Annat är det på parkeringen hemma i "stan"... suck

Parkeringarna består av två långa rader med bilar på tvären och där plogas bara i mitten av raden och oftast blir det en rejäl snövall bakom bilarna. Där behövs snöskyffel för att kunna köra därifrån.

Tur att jag har möjlighet att bo i vår sommarstuga och inte är tvingad att bo i höghus i vår trista förort.


Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards